Sales process management for profitability improvement

Keywords: trade, trade policy, free trade., (UNESCO Thesaurus).

Abstract

The research was conducted with the objective of determining the influence of the management of the sales process in the improvement and profitability of the company TvCable in the city of Ambato. To solve the problem, it is proposed to improve digital advertising, to be sent through social networks, and to cover a larger customer database, it is also proposed to continuously maintain the training process, giving biweekly feedback on topics aimed at the development of the seller as: effective sales closing, product knowledge, management of advertising tools and use of social networks, among others with the primary objective of increasing the volume of their monthly sales.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Acosta, M., Salas, L., Jiménez, M., & Guerra, A. (2018). La administración de Ventas Conceptos claves en el Sigo XXI [Sales Management Key Concepts in the 21st Century]. (Vol. 1). España: Editorial Área de Innovación y Desarrollo, S.L.

Alvarado, D. (2019). La influencia de las capacidades organizacionales en la rentabilidad de elaboradoras de productos de panadería-pastelería (CIIU Clase 1071) en Guayaquil [The influence of organizational capabilities on the profitability of bakery-pastry product manufacturing companies (ISIC Class 1071) in Guayaquil]. http://biblioteca.uteg.edu.ec:8080/handle/123456789/958

Chavarro, A. (2019). Plan de negocios para la creación de la empresa E&B Asesorías enfocada en brindar servicios de capacitación ala fuerza de ventas de la empresa que comercializan sus productos a través del canal directo [Business plan for the creation of the company E&B Asesorías focused on providing training services to the sales force of the company that markets its products through the direct channel]. http://hdl.handle.net/10882/9819

Delfin, F., & Acosta, M. (2016). Importancia y análisis del desarrollo empresarial [Importance and analysis of business development]. Pensamiento & Gestión Revista de la Escuela de Negocios de la Universidad del Norte, 1(40).

Diez, J., & Abreu, J. (2009). Impacto de la capacitación interna en la productividad y estandarización de procesos productivos: un estudio de caso [Impact of internal training on productivity and standardization of production processes: a case study]. Daena: International Journal of Good Conscience. 4(2), 97-144. http://www.spentamexico.org/v4-n2/4%282%29%2097-144.pdf

Escudero, M. (2014). Procesos de Venta [Sales Processes]. Madrid, España: Paraninfo.

Gonzalez, L., Carmona, M., & Rivas, M. (2007). Guía para la medición directa de la satisfacción de los clientes [Guidance for direct measurement of customer satisfaction]. (Vol. 1). Madrid: CEX Centros de exelencia.

Lazzati, S. (2016). El Gerente: estratega y líder del cambio, Más allá de la gestión operativa [The Manager: Strategist and Leader of Change, Beyond Operational Management]. (Vol. 1). Buenos Aires: E Book Granica.

León, N. (2013). Fuerza de ventas determinante de la competitividad empresarial [Sales force determinant of business competitiveness]. Revista de Ciencias Sociales (RCS), XIX(2). (1-2)

Martinez, A., & Zumel, M. (2016). Organización de equipos de ventas [Organization of sales teams]. ( Vol. 1). España, Madrid: Ediciones Paraninfo S.A.

Martinez, C., & Yanez, C. (2017). Estudio sobre la relación que existe entre la personalidad de marca y experiencia de marca en la rentabilidad de las pymes en Colombia. El caso de dos comercializadoras de ropa [Study on the relationship between brand personality and brand experience in the profitability of SMEs in Colombia. The case of two clothing retailers]. https://bdigital.uexternado.edu.co/handle/001/304

Mertens, L. (1999). La Medición de la productividad como referente de la formación - capacitación articulada con el aprendizaje organizacional [Productivity measurement as a reference for training-training articulated with organizational learning]. (Vol. 1). Montevideo: Cinterfor.

Puente , M., Solis, D., Guerra, C., & Carrasco, V. (2017). Relación entre la gestión financiera y la rentabilidad empresarial [Relationship between financial management and corporate profitability]. Revista Contribuciones a la Economía, 21.1-2

Ramos, J. (2020). Modelo para la gestión de ventas basado en tecnologías de información y comunicación para la imprenta Cerdas ubicada en el cantón de Iturralba [Model for sales management based on information and communication technologies for the Cerdas printing company located in the canton of Iturralba]. https://kerwa.ucr.ac.cr/handle/10669/81031

Rojas. (2017). La Gestión de Ventas y la Rentabilidad [Sales Management and Profitability]. http://repositorio.uigv.edu.pe/handle/20.500.11818/2597

Sanchez, M., & Lazo, V. (2018). Determinante de la rentabilidad empresarial en el Ecuador: un análisis de corte transversal [Determinants of corporate profitability in Ecuador: a cross-sectional analysis]. Revista ECA Sinergia. Facultad de Ciencias Administrativas y Económicas. U.T.M., 9, (1). 60-73

Santamaría, H. (2018). Reorganización de la estructura funcional de una empresa de servicios y tecnología [Reorganization of the functional structure of a service and technology company]. Recuperado de https://n9.cl/0sory

Secada, J. (2018). Estrategias de Motivación y el Desempeño laboral en el área de ventas de la Universidad Norbert Wiener 2017 [Motivation Strategies and Job Performance in Sales at Norbert Wiener University 2017]. http://repositorio.uwiener.edu.pe/handle/123456789/2546

Silva, D. (2019). Ventas de intangibles: 10 ideas para impulsarlas [Intangible sales: 10 ideas to boost them]. Media Source, 1(215), 1-10.
Published
2022-07-01
How to Cite
Villacres-Guato, G., Romero-Fernández, A., & Gallegos-Riofrío, R. (2022). Sales process management for profitability improvement. CIENCIAMATRIA, 8(15), 154-171. https://doi.org/10.35381/cm.v8i15.829
Section
De Investigación

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 > >>